Djupdväljarna: Difference between revisions

From Empire of Dragons
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
 
(3 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 50: Line 50:
== Udtsov ==
== Udtsov ==


{{ArmCharsheet|era=1|Name=Major Ivanov|Str=+2|Sta=+3|Dex=-2|Qui=-2|Int=0|Per=+1|Will=+1|Com=-1|Size=+2|image=File:Udtsov.webp
{{ArmCharsheet|Name=Major Ivanov|Str=+2|Sta=+3|Dex=-2|Qui=-2|Int=0|Per=+1|Will=+1|Com=-1|Size=+2|image=Udtsov.webp|era=2
|skills={{#invoke:Arm|skills
|skills={{#invoke:Arm|skills
|Athletics (Endurance)|1|5
|Athletics (Endurance)|1|5
Line 88: Line 88:


{{Mook_Arm
{{Mook_Arm
|Name=Vildling
|Name=Vildling|image=Vildling.webp
|Athletics=6|Awareness=1|Speech=No|Abonus=5|Dbonus=3|Damage=6|Pen=5|Soak=2|Thick=2mm|Specialist=0|EAN=N|era=2|size=0
|Athletics=6|Awareness=1|Speech=No|Abonus=5|Dbonus=3|Damage=6|Pen=5|Soak=2|Thick=2mm|Specialist=0|EAN=N|era=2|size=0
|Description=Vildlingar är mutanter som fungerar på en zombie-liknande nivå. De är starka och snabba, men mycket dumma. Deras huvudsakliga attacker är att bita, klösa eller använda improviserade vapen. De är en ständig fara för alla överlevande i området.
|Description=Vildlingar är mutanter som fungerar på en zombie-liknande nivå. De är starka och snabba, men mycket dumma. Deras huvudsakliga attacker är att bita, klösa eller använda improviserade vapen. De är en ständig fara för alla överlevande i området.

Latest revision as of 08:21, 3 June 2024

⇘Djupdväljarna är en enklav som nu hotas av katastrof då dess filter och pumpar som håller undervattens-domen i tillräckligt tryck för att vara tät börjar ge upp.

I vattnen utanför klinte...
Gottalande.png.png
Kraftverket
Kraftverket som det ser ut idag....
  • Oskarshamn är en av de större städerna i närområdet. Läckande reaktor-massa och fisk-förgiftning har skadat enklaven ordentligt. Matbrist, svårt att avsalta och använda vattnet utan att filtren blir duktigt giftiga.
  • Den svarta strömmen; Vatten som läcker ut i havet som en sorts giftig flod under ytan och dödar allt i sin väg.

Bestiariet

Svenska / Pyri Bestiariet

Klinte

  1. Klinte hamn - En central punkt i staden, perfekt för handels- och resscenerier.
  2. Västergarn strand - En lång sandstrand som kan vara scen för sökanden efter förlorade föremål eller möten med strandade sjöfarare.
  3. Ekstaklinten - Ett dramatiskt klippområde som erbjuder vidsträckt utsikt och potentiellt farliga klättringar.
  4. Lojsta hed - Ett historiskt och naturskönt område känt för sina vilda hästar, vilket kan lägga till en unik lokal karaktär.
  5. Gotlands Veteranbilmuseum - Fullt av historiska fordon, som i en post-apokalyptisk värld kan vara värdefulla för deras delar eller som funktionella färdmedel.
  6. Visby (närliggande) - Medeltida stad med en rik historia och många möjligheter till äventyr.
  7. Kraklings badplats och fiskeläge - En möjlig plats för samhällen eller baser för överlevande.
  8. Hemse - En småstad med handelsmöjligheter och lokala resurser.
  9. Sproge kyrka - En gammal kyrka som kan tjäna som en fristad eller en mystisk plats fylld med hemligheter.
  10. Sandhammaren - Ett område med karga landskap och dramatiska havsutsikter, bra för överlevnadsscener och utforskning.

Hamn

  1. Oskarshamns kärnkraftverk - En central plats för många potentiella äventyr och konflikter i en postapokalyptisk värld.
  2. Döderhultarns museum - Ursprungligen ett konstmuseum, kan det nu vara en plats för kulturella artefakter eller gammal teknik.
  3. Langa Soffa - Europas längsta bänk vid hamnen, en mötesplats eller en plats för stora sammankomster.
  4. Blå Jungfrun Nationalpark (nås via båt) - Ett mystiskt och isolerat ölandskap som kan ha undvikit värsta strålningen och nu är hem för unika växter eller djur.
  5. Oskarshamns Sjöfartsmuseum - Källa till maritima kunskaper och artefakter som kan vara vitala för överlevnad.
  6. Figeholm - En idyllisk del av Oskarshamn med gammal industri och potentiell tillgång till maskiner eller verktyg.
  7. Stensjö By - Ett historiskt bevarat byområde som kan ge insikt i förgångna tider eller fungera som en undangömd enklav.
  8. Hagaparken - En stor park som kan användas som en handelszon eller tillfälligt läger i stadsområdet.
  9. Oskarshamns stadsbibliotek - En möjlig informationskälla, med gamla böcker och dokument.
  10. Arena Oskarshamn - En stor anläggning som kan användas som en samlingsplats eller skydd mot faror.

Utposten & Gran-Hotell

Utposten hotas ständigt av förvildade mutanter, en vanlig defekt av radioaktiv förgiftning är den så kallade hjärn-rötan. Urpsprungligen ett Sovjetiskt biovapen så har den muterats och kan "aktiveras" av radioaktivitet i stället för kommando koder eller liknande.

"Major" Udtsov har kommando-ord och data genom sin arm-dator som låter honom kontrollera "vildingarna". Han är egentligen inte intresserad av att erövra, han vill bara att så många som möjligt skall tvingas betjäna honom och göra hans eget liv bekvämt. Han lever i utpostens närområde tillsammans med sitt entourage av förslavade vildlingar. Så länge han har kommandofraser och sin dator så är de hans slavar och soldater.
  • Brianna -- Styr Hotell Gran; Detta är utpostens stora handeltorg. Allting under tak och noga kontrollerat. I utbyte får Brianna en andel. Om Brianna inte får andel dör folk. Långsamt och smärtsamt. Oftast matade till Vildlingarna.

Udtsov

Major Ivanov
Udtsov.webp

Str+2Sta+3
Dex-2Qui-2
Int0Per+1
Com-1Will+1
Size+2
Virtue/Flaw Level
Tough +2
Natural Leader +1
Social Contacts (Military) +1
-------------
Hugely Obese -3
Duty (Military Service) -3
Overindulgent -1

Personality traits Level
Authoritative+3
Stubborn+2
Loyal+2
Indulgent+1
SkillLevelCost
Athletics (Endurance)15
Awareness (Perception)25
Brawling (Grappling)35
Charm (Commanding)25
Cooking (Russian Cuisine)35
Firearms (Pistols)45
Gambling (Cards)25
Intimidate (Presence)45
Leadership (Military)45
Melee (Swords)35
Survival (Urban)25
XP to Spend30




Vildlingar


Vildling
Size:0 Soak: 2 @ Thickness: 2mmVildling.webp
Speech: NoAwareness: 1Athletics: 6Work Skill: 0
SkillsLevel
Hunting+4Stealth+3 Survival+2
Vildlingar är mutanter som fungerar på en zombie-liknande nivå. De är starka och snabba, men mycket dumma. Deras huvudsakliga attacker är att bita, klösa eller använda improviserade vapen. De är en ständig fara för alla överlevande i området.
NameA+D+I+DamagePenetrationReachCycle
Bett +5 +3 +2 6
No SoakHalf SoakNormalNo DamPenetration
5 mm
2.53.7556.25 mm of Armour
Close Single
NameA+D+I+DamagePenetrationReachCycle
Klösa +5 +3 +2 5
No SoakHalf SoakNormalNo DamPenetration
4 mm
2345 mm of Armour
Close Single
NameA+D+I+DamagePenetrationReachCycle
Improviserat Vapen +4 +2 +1 7
No SoakHalf SoakNormalNo DamPenetration
3 mm
1.52.2533.75 mm of Armour
Close Single


Utseende

  • Huvud och Ansikte:
    • Ögon: Ett öga kan vara större än det andra, eller ett öga kan saknas helt, med en djup, tom ögonhåla fylld med vätskande sårvävnad.
    • Hud: Huden ser ut som om den har smält och runnit ner över ansiktet, liknande stearin som har droppat från ett ljus. Flera lager av huden är förvridna och klibbiga, med öppna sår som aldrig riktigt läker.
    • Mun: Munnen är skev och fylld med ojämna, vassa tänder. Saliv och blod droppar kontinuerligt från mungiporna, som är konstant öppna på grund av missbildade käkar.
  • Kropp:
    • Bröstkorg och Rygg: Bröstkorgen är överdimensionerad och huden ser ut att ha smält och klibbat fast i kläder och ben. Ryggraden är synlig genom trasiga lager av kött, och revbenen sticker ut på onaturliga sätt.
    • Armar: Armarna är långa och muskulösa, men huden hänger i flikar och är täckt av öppna sår och infektioner. Klumpiga klor har utvecklats istället för naglar, vilket ger dem ett ännu mer hotfullt utseende.
    • Händer: Händerna är stora och klumpiga, med fingrar som är missbildade och i olika längder. Klorna är ojämna och ser ut som om de är huggna från ben och horn.
  • Ben:
    • Lår och Vader: Benen är kraftiga men klumpiga, med muskler som sticker ut genom de smälta köttlagren. De är täckta av samma droppande, stearinliknande hud som resten av kroppen.
    • Fötter: Fötterna är stora och klumpiga, med tår som är sammansmälta eller saknas helt. Klor växer från tårna, liknande de på händerna.

Hud och Vävnad

  • Hud: Huden är ojämn och täckt av ärrvävnad och smält kött. Den har en gråaktig, död nyans med inslag av infekterat rött och grönt. Vätskande sår och blåsor täcker stora delar av kroppen, och huden är ofta klibbig att röra vid.
  • Muskler: Musklerna är överdimensionerade och felplacerade, vilket ger Vildlingen en ojämn och klumpig rörelse. Muskelfibrerna är ofta exponerade och pulserar under den tunna, smälta huden.
  • Vätskande Sår: Ständiga sår och blåsor som aldrig riktigt läker, med var och blod som sipprar ut. Dessa sår sprider en frän, rutten lukt som drar till sig andra mutanter och rovdjur.

Kläder och Utrustning

  • Kläder: Trasiga och smutsiga kläder som hänger i trasor på kroppen. Tyget är ofta fastklibbat i den smälta huden och delvis inbäddat i köttet.
  • Improviserade Vapen: Vildlingen bär ofta på vassa metallbitar, trasiga träklubbor eller andra improviserade vapen som är täckta av blod och smuts.

Den söndermuterade Vildlingen är en bild av både fysisk och psykologisk förfall, en fasansfull varelse som är en ständig påminnelse om världens förfall och farorna som lurar i varje hörn.



Pre-Pyri

Sjukdommar

Sjukdommar